Dags för ett nytt år!

Dags för ett nytt år, med samma gamla diabetes. Det är sjunde året jag har detta, och nu börjar jag bli ganska trött på den måste jag säga. Jag läser en hel del, jag får an massa råd av läkare och diabetsesjuksköterskan, men det är sällan det ger önskat resultat. Så nu ska jag under detta år samla de recept och grejer som jag gör på denna blogg, allt för att jag själv ska försöka få lite koll på vad som hjälper för mig. Jag kommer att läsa en del rapporter eller åtminstone en del sammandrag, och där kanske dra en del slutsatser. Allt det jag skriver om har någon annan antingen skrivit om eller forskat om. Jag drar mina slutsatser och du är givetvis fri att dra dina egna slutsatser. Mitt mål är att få ner mitt BS, blodsocker, på rimliga nivåer.



Motion är bra, nästa vecka har jag ett helt inlägg om den viktiga motionen. Att vandra är ett sätt att skaffa sig bra motion, helst ska man röra på sig varje dag, och bränna iväg drygt 300 kalorier per dag. Det blir ungefär fem kilometers vandring, stoppar jag med stavarna så ökar antalet förbrukade kalorier till knappt 400, och då gör jag en lysande insats för min kropp. Det enda som egentligen behövs är lite karaktär och ett par bra skor. Kläder har jag förhoppningsvis, i början använder ett par sköna byxor och tröja, samt en varm jacka. Ska jag ta detta på lite högre höjder, så ska jag skaffa mig ett par lämpliga vandringsbyxor och en lika lämplig tröja eller jacka. Det som sitter närmst kroppen ska helst leda bort den vätska som jag skapar, så att jag känner mig torr och icke drar på mig någon du förkylning. Jag skulle ju bli frisk, inte sjuk.
Så där ja, nu är alla förberedelser klara, bara att skrida till verket. Här på denna blogg räknar jag med ett inlägg i veckan, om hälsa, motion, blodsocker och annat som rör min kropp och dess mående.



Dags att mäta omfånget…

Lämna ett svar